Kultura organizacyjna
Kultura organizacyjna
Wall Art Sp. z o.o.
1. Odpowiedzialność za firmę i za to, co robimy
Firmę traktujemy jako coś, czego jesteśmy częścią. Chętnie bierzemy sprawy w swoje ręce i nie boimy się przyjmować odpowiedzialności by dbać o wspólne dobro i cele.
- Wolimy działać, niż narzekać. Jeśli coś nam nie pasuje- mówimy o tym otwarcie, ale staramy się zaproponować rozwiązanie problemu, zamiast skupiać sie na tym, co nie działa.
- Nie składamy nierealnych obietnic, a złożonych - dotrzymujemy. Można na nas liczyć. Jeśli mamy problem z realizacją powierzonego zadania, otwarcie o tym informujemy lub prosimy o wsparcie.
- Potrafimy sami się motywować i utrzymywać efektywność bez nadzoru. Przejmujemy pełną odpowiedzialność za powierzone nam zadanie oraz jego realizację.
- Jesteśmy najlepszą wizytówką i promotorami firmy - także poza godzinami pracy.
- Wysoko stawiamy sobie poprzeczkę.
- Chcemy być tego częścią firmowego sukcesu, wspólnie go tworzyć i mieć w nim swój udział.
W jaki sposób wspieramy ten element w firmie?
- Wspólnie ustalamy, a jeśli to niemożliwe- jasno komunikujemy wspólne firmowe cele oraz oczekiwania od współpracowników.
- Jesteśmy otwarci na zdanie, pomysły i inicjatywy proponowane przez innych - zanim odrzucimy pomysł, słuchamy, pytamy, dyskutujemy, włączamy do dyskusji zespół.
- Poszukujemy wciąż nowych, innowacyjnych rozwiązań i nie boimy sie „wychodzić poza schemat”.
- Jesteśmy otwarci na zmiany i nie boimy się ich.
2. Wzajemne wsparcie i pomoc
Pomoc innym jest dla nas oczywista. Budujemy środowisko pozbawione rywalizacji. Lubimy czas spędzany razem i wspólną pracę:
- Akceptujemy porażki własne i innych- po każdym błędzie wyciągamy wnioski na przyszłość, którymi dzielimy się z innymi.
- Nie boimy się przyznawać do popełnionych błędów.
- Nie obawiamy się prosić o pomoc i jej udzielać.
- Wolimy współpracować, niż rywalizować.
- Chcemy pracować wśród ludzi, których lubimy, którym ufamy i na których pomoc i wsparcie możemy liczyć.
W jaki sposób wspieramy ten element w firmie?
- Nigdy nie karzemy i nie wyśmiewamy za popełnione błędy. Udzielamy konstruktywnego feedbacku jak najszybciej po zaobserwowaniu „wpadki” starając sie pomóc uniknąć podobnej sytuacji w przyszłości.
- Chwalimy! - nie boimy się pokazać naszym współpracownikom i kolegom, że wykonali dobrą pracę, którą zauważamy i doceniamy.
- Tworzymy środowisko wolne od rywalizacji między pracownikami
- Codziennie wspólnie z zespołem komunikujemy się i robimy podsumowanie najważniejszych zadań/ priorytetów na dany dzień.
3. Profesjonalizm i najwyższe standardy obsługi klienta
Dbałość o klienta i jego zadowolenie jest jednym z głównych filarów filozofii naszej firmy. Aby stworzyć długotrwałą, opartą na zaufaniu i wiarygodności relacje z klientami i partnerami biznesowymi pamiętamy o:
- Łatwym i zróżnicowanym dostępie do nas - klient powinien bez problemu odnaleźć sposób na szybki kontakt z naszym działem obsługi klienta.
- Szybkiej odpowiedzi - „Klient nie zając”? Nieprawda! Klient powinien otrzymać informację zwrotną w czasie nie dłuższym niż 48 h. Jeżeli będzie zbyt długo oczekiwał na informację zwrotną, może zwrócić się do konkurencji, a to będzie oznaczało jego utratę. Jeśli potrzebujesz więcej czasu na odpowiedź uprzedź klienta, że czas oczekiwania potrwa X godzin. Pamiętaj o konkretach, bo ogólnikowe informacje typu „niedługo”, „jak najszybciej” czy „w najbliższym czasie” mogą przynieść efekt odwrotny od zamierzonego!
- Dużej dozie cierpliwości…
- …i jeszcze większej uśmiechu!
- Słowności i wywiązywaniu ze złożonych obietnic i deklaracji.
- Umiejętnym słuchaniu.
- Kulturze osobistej i empatii.
- Zaangażowanie w poszukiwaniu najlepszych rozwiązań lub alternatyw.
- Jawność i transparentność- Klient musi wiedzieć, z kim się kontaktuje i kto jest odpowiedzialny za rozwiązanie jego problemu. Dlatego też niezbędna jest pełna jawność – również, jeżeli chodzi o dane kontaktowe, umieszczane np. na stronie internetowej, podpis w stopce etc.
W jaki sposób wspieramy ten element w firmie?
- Stawiamy na potencjał ludzki i staramy się dobierać do naszego zespołu wyjątkowych profesjonalistów z odpowiednim nastawieniem do klienta.
- Inwestujemy w szkolenia pracowników i podnoszenie ich kwalifikacji
- Inwestujemy czas na jak najlepsze wyszkolenie nowych pracowników- dobrze wyszkolony specjalista to zadowolony klient.
- Ucieczka od skryptów (gotowców) i profesjonalna komunikacja biznesowa- Skryptów/ formatek nie należy traktować jako podstawy komunikacji i ślepo sie nimi kierować. Należy pamiętać, że po drugiej stronie też jest człowiek i wymaga on od konsultanta normalnej rozmowy. Dlatego też postaw na spontaniczność i naturalność, pozostając jednak w pełni profesjonalnym.
- Promujemy profesjonalną biznesową komunikację- Wydawać by się mogło, że to absolutna podstawa, jednak wiele osób zapomina o tym, używając zbyt często języka potocznego. I choć po drugiej stronie też jest człowiek, wymaga on profesjonalizmu i odpowiedniego podejścia. Pamiętajmy o zwrotach grzecznościowych, branżowym, specjalistycznym słownictwie, które będziemy umieli wyjaśnić i najwyższej kulturze wypowiedzi.
- Dbamy o poufność danych- Uważamy, aby dane klientów oraz szczegóły ich zamówień były przekazywane tylko bezpiecznymi, wewnętrznymi kanałami komunikacji. Udostępnianie danych klientów poza firma jest absolutnie niedozwolone.
4. Inwestycja w potencjał pracowników
- Inwestujemy w szkolenia pracowników i podnoszenie ich kwalifikacji
- Inwestujemy czas na jak najlepsze wyszkolenie nowych pracowników- dobrze wyszkolony specjalista to zadowolony klient. Nowi pracownicy przechodzą dobrze zaplanowane, kompleksowe szkolenie od procesu produkcji po realizację zamówienia i obsługę klienta.
- Motywujemy udzielając pochwał!
- Sami staramy się być najlepszą wersją siebie i dążyć do ciągłego doskonalenia swoich umiejętności i rozwoju osobistego.
5. Otwarta, szczera komunikacja
Mamy bardzo specyficzny sposób komunikowania się – życzliwy, pełen dystansu do siebie i rzeczywistości oraz sporego poczucia humoru:
- Nie boimy się głośno wyrażać własnego zdania, mówić o problemach i „trudnych” sprawach. Robimy to zawsze z zachowaniem szacunku do współpracowników i kolegów.
- Mamy świadomość, że z wyjątkowo trudnymi sprawami możemy zwrócić sie do naszego managementu i uzyskamy wsparcie.
- Chcemy pracować z ludźmi, którym możemy szczerze powiedzieć o wszystkim, nawet o rzeczach trudnych
- Nie boimy się przyjmować krytyki, bo wiemy, że ona wynika z życzliwości i chęci tworzenia czegoś razem
- Jesteśmy gotowi śmiać się z siebie i jeśli żartujemy z innych, to zawsze w taki sposób, aby nikogo nie urazić.
W jaki sposób wspieramy ten element w firmie?
- Odrzucamy formalny styl wypowiedzi i niepotrzebne konwenanse.
- Dbamy o luźną, przyjazną atmosferę.
- Jesteśmy tolerancyjni, otwarci na odmienność charakterów, zdań, światopoglądów, styli życia czy wyglądu.
- Czujemy się ze sobą swobodnie, wszyscy w firmie jesteśmy po imieniu, traktujemy siebie nawzajem z szacunkiem, ale bez niepotrzebnego tworzenia dystansu.
6. Work Hard Play Hard- czyli Work-Life Balance
- Wiemy i rozumiemy jak ważny dla efektywnej i wydajnej pracy jest czas prywatny, który przeznaczamy na regenerację, pasje, rodzinę, przyjaciół, rozwój osobisty. Aby jak najlepiej móc się nim cieszyć, staramy się w godzinach pracy dawać z siebie 100% poprzez dobrą organizację zadań i czasu.
- Sprawy i tematy zawodowe staramy się rozwiązywać w godzinach pracy, kiedy przepływ informacji, komunikacja oraz dyspozycyjność są najlepsze.
- W pilnych sprawach związanych z firmą wymagających naszej ekspertyzy lub akcji z naszej strony, możemy liczyć na wzajemne wsparcie także poza godzinami pracy.
- Lubimy swoje towarzystwo, którym często cieszymy sie także w kontaktach poza godzinami pracy (na żywo lub online).