Darmowa dostawa od 2500 zł

JAK RĘCZNIE MALOWANE OBRAZY STAJĄ SIĘ TAPETAMI

JAK RĘCZNIE MALOWANE OBRAZY STAJĄ SIĘ TAPETAMI

Każdy ze sposobów wykańczania wnętrza ma swoje wady i zalety. Obecnie możemy wybierać w wielu technikach zdobienia ścian, a w tym zalewie opcji pojawiają się również i takie, które łączą w sobie zalety różnych rozwiązań. Jedną z takich nowatorskich i bardzo atrakcyjnych idei – jak ma to miejsce w serii Wall Art Arte – jest przenoszenie ręcznie malowanych obrazów wprost na nasze tapety.

CZŁOWIEK I SZTUKA

Człowiek niemal od zawsze zdobił przestrzeń w której mieszkał. Od najstarszych znanych nam malowideł znalezionych na ścianach jaskiń, mających ponad 40 tys. lat, poprzez wszelkiego rodzaju materiały pokrywane kolorami, wzorami i scenami (np. gobeliny, obrazy), aż po ozdobne tynki, stiuki, czy w końcu tapety. Obcowanie ze sztuką zdaje się być naszą naturalną potrzebą, podobnie jak chęć otaczania się pięknymi i wysmakowanymi w swej formie przedmiotami. Dlaczegoż by więc nie połączyć sztuki z naszymi wnętrzami w taki sposób, aby ta nie tylko była – jak obraz – elementem uzupełniającym, a stała się – podobnie jak kiedyś malowidła na ścianach jaskiń, a później w przestronnych pałacach czy katedrach – jego integralną częścią?

 

ETAP PIERWSZY: IDEA I OBRAZ

Co powinno znaleźć się na obrazie, który po przeniesieniu na tapetę nie tylko zachowa swój pierwotny przekaz i energię, ale również doskonale sprawdzi się w większym formacie i na innym nośniku? Takie m.in. pytanie zadaje sobie artysta, stając przed sztalugami i pustym jeszcze płótnem, gdyż pomimo, że w procesie przenoszenia obrazu na tapetę bierze udział również artysta grafik (patrz: kolejne etapy), to jednak wszystko zaczyna się od wizji zawartej w głowie artysty malarza (w naszym przypadku: artystek malarek i artystki graficzki). I oczywiście dopiero wtedy, gdy owa ulotna artystyczna wizja w końcu dojrzeje i będzie gotowa ujrzeć światło dzienne, zostaje – rzecz jasna, nie tak od razu – przeniesiona na płótno za pomocą farb akrylowych lub olejnych, choć czasami prace przyjmują także formę akwareli lub szkiców. Proces twórczy trwa tak długo, aż twórca uzna, że jego dzieło jest skończone. Wtedy też zostaje ono ocenione przez współpracującego z nim grafika, który wydaje opinię, czy dana praca sprawdzi się w postaci tapety. Jeśli tak, zostaje ona zakwalifikowana do drugiego etapu.

ETAP DRUGI: SESJA ZDJĘCIOWA

Gdy obrazy przygotowane na dany sezon są już gotowe, czas po kolei przenieść je do formy cyfrowej, gdyż tylko w ten sposób będą nadawały się do dalszego wykorzystania z użyciem nowoczesnych technologii. Jednak, aby oddać wszystkie niuanse: pociągnięcia pędzlem, subtelności różnych technik malarskich, czy unikalne połączenia kolorystyczne – nie wystarczy po prostu zrobić obrazowi zdjęcie – tu potrzebna jest zaawansowana sesja zdjęciowa w studiu fotograficznym przystosowanym do tego typu sesji. Każdy z obrazów, którego rozmiary zazwyczaj nie przekraczają dwóch metrów kwadratowych, jest – kawałek po kawałku – bardzo szczegółowo fotografowany, a na jeden obraz przypada aż kilkadziesiąt zdjęć w bardzo wysokiej rozdzielczości. Po zakończonej sesji zdjęciowej grafik ocenia każdy sfotografowany fragment obrazu i zatwierdza sesję lub zleca ją wykonać ponownie, bowiem każda jego część i każdy najmniejszy detal muszą zostać perfekcyjnie odwzorowane na tapecie. Na tym etapie jednak materiał zdjęciowy nadal nie nadaje się do użycia, gdyż zanim zostanie wykorzystany, zdjęcia każdego obrazu muszą zostać połączone w całość i odpowiednio obrobione w programie graficznym.

ETAP TRZECI: SKŁAD I OBRÓBKA GRAFICZNA

Dopasowanie wszystkich sfotografowanych części jest zadaniem wymagającym czasu i cierpliwości, gdyż wszystkie fragmenty częściowo nakładają się na siebie i nie są identyczne. Różnice są często subtelne, ale oko doświadczonego grafika potrafi je odnaleźć i skorygować. Gdy mozolny proces łączenia fragmentów obrazu dobiegnie końca, otrzymujemy potężnej wielkości plik graficzny, który na początek zostaje poddany całej serii zabiegów, mających za zadanie oczyszczenie obrazu z wszelkich niepożądanych elementów. Przykładowo: zabrudzenia przeniesione na pędzlu (takie jak pyłki, kocia sierść), czy też niepożądane cienie powstałe podczas sesji, a nawet niektóre elementy obrazu, których obecność w przypadku tapety psułaby kompozycję. Następnie optymalizowana jest kolorystyka (czasami wykonywane są również różne wersje kolorystyczne), aby podczas druku nie pojawiały się przekłamania w tonacji kolorów. Nakładane są również różnego rodzaju filtry graficzne, mające za zadanie jeszcze bardziej podkreślić, uwydatnić, ręczny rodowód pracy, a sam grafik nierzadko również – za pomocą tabletu – dokonuje ręcznie subtelnych modyfikacji malowidła. Tutaj znowu niezbędna jest cierpliwość, ale również pewna ręka oraz – oczywiście – wyczucie artystyczne. Prace graficzne nad jednym obrazem mogą trwać od jednego do kilku dni. To oczywiście bardzo ogólny zarys tego procesu. Dodajmy tylko, że ostateczna wersja obrazu, oprócz wysokiej jakości technicznej, musi również spełniać najwyższe wymagania artystyczno-estetyczne. A gdy to wszystko mamy już za sobą, obraz w formie cyfrowej jest nareszcie gotowy do wdrożenia do produkcji.

ETAP CZWARTY: GOTOWE DZIEŁO

Minęły co najmniej tygodnie od postawienia pierwszej kreski na płótnie malarskim i nareszcie mamy gotowy plik obrazu w bardzo wysokiej rozdzielczości, który teraz może być drukowany w o wiele większym niż pierwotnym formacie i na różnych nośnikach: papierze, flizelinie, winylu, czy też siatce (w przypadku reklam wielkoformatowych). Wszystkie wcześniejsze zabiegi graficzne bowiem miały za zadanie przygotować obraz do tego, aby bez straty na jakości mógł być on prezentowany w wielokrotnym powiększeniu. Zanim jednak dany obraz ostatecznie zostanie zatwierdzony do produkcji, wykonywane są wydruki próbne na różnych materiałach, aby mieć pewność, że gotowe dzieło spełnia wszystkie wymagania jakościowe. Następnie, aby pokazać, jak uwieczniony na tapecie obraz prezentuje się w różnych przestrzeniach, wykonywane są wizualizacje z użyciem różnorodnych wnętrz i dopiero w takiej formie ma miejsce premiera nowego wzoru w sklepie Wall Art. Od tego momentu każdy może zamówić wybrany wzór/obraz, który następnie zostanie wymiarowany i indywidualnie dostosowany do konkretnego wnętrza. Dodatkową atrakcją w przypadku serii Wall Art, Arte jest możliwość zastosowania (specjalnie tu dedykowanych) tapet strukturalnych, zwłaszcza brush (struktura pociągnięć pędzlem) oraz linen (struktura płótna malarskiego), które jeszcze bardziej wzmocnią nasze pozytywne doznania płynące z bliskiego kontaktu ze sztuką malarską.

CZŁOWIEK I PIĘKNO

Filozofia przyświecająca serii Wall Art Arte polega na jak najefektowniejszym przeniesieniu – przy zastosowaniu zaawansowanych technik tapeciarskich – tradycyjnie tworzonych obrazów wprost na nasze ściany. Dzięki takiemu zabiegowi istnieje możliwość uzyskania czegoś więcej niż obraz i znacznie więcej niż tapeta – niezwykłego mariażu sztuki i najnowszych technologii. Te wszystkie zawarte na obrazie drobne niedoskonałości, charakterystyczne dla ręcznej pracy i definiujące styl i osobowość artysty, naturalne pociągnięcia pędzlem, struktura płótna, niepowtarzalne połączenia kolorów i kształtów oraz zaawansowana technologia graficzna, pozwalają stworzyć oryginalne tapety-obrazy, które – stając się częścią naszych ścian – stają się jednocześnie integralną częścią naszych domów, naszej prywatnej przestrzeni, naszych emocji. Częścią nas samych.

 

0

Skomentuj